Nor Affendi Nadzimuddin

Selamat datang ke blog aku.blog ni biasa2 je.buat untuk mengadu nasib.haha..kalo suke boleh follow, kalo xsuke datang singgah pun xpe =)

Monday, May 23, 2011

cantik itu subjektif~

bohong kalo ada perempuan xnak laki hensem, bohong jugak la kalo ada laki cakap xnak bini cantik

korang rase salah ke apa yang aku tulis ni?
bagi aku x..sbb semua ni dah jadi lumrah manusia mahu sesuatu yang cantik
even pada diri kita, tanpa kita sedar kita sentiasa nak rasa cantik atau hensem
kalo xbuat apa korang beli semua pencuci muka yang korang pakai sekarang ni
buat pe beli baju yang style2, beli mekap
sbb ramai cam xpuas hati dengan apa yg aku tulis ni
so aku mek kesempatan nak mintak maaf la kepada yang xpuas hati
dan biar aku explain lebih lanjut maksud aku...

ada orang cakap xperlu la nak cari bini yang cantik cukup la sekadar sedap mata memandang
so kalo dah sedap mata memandang maknanya mesti la bini tu cantik kn...
ada ke bende atau seseorang yang xbape cantik tu sedap mata memandang
sebagai contoh aku kasi 2 gambar kat bawah ni
korang teka mana yang sedap mata memandang 




gambar mana yang sedap mata memandang? cantik x gambar tu...
korang jawab sendiri...

cuba korang bayangkan kalo bini atau laki korang tu serabai nak mampus
rambut mengerbang dah xcam orang, muke xbersih, kuku panjang 
cantik ke cam tu?sehari dua korang may be leh tahan
kalo yang jenis sabo tu seminggu leh tahan tengok laki dgn bini cam tu
kalo setahun, 2 tahun korang tengok laki dgn bini ko cam tu sanggup ke?
silap hari bulan kalo laki, dah pasang dua
mesti korang nak tengok laki dgn bini korang dalam keadaan kemas dan bersih yakni cantik

aku xkata bahawa kecantikan tu menjadi perkara utama dalam mencari jodoh
xde isu orang hodoh xde jodoh...orang yang hodoh kat mata ko
xbermakna hodoh kat mata orang lain...
ada kata orang cantik bile hidung mancung, ada gak orang kat kalo hidung penyek tu cantik
biar je la..dan kalo ko nak jadikan dorang pasangan hidup korang sampai akhir hayat dipersilakanlah...serius aku xmek pot
aku ingat lagi kata2 kawan aku, setiap orang ada jodoh mereka kalo xde kat dunia kat akhirat nanti pasti akan ada~

bagi yang Islam mesti dah biasa dengar hadis kat bawah ni:

“Dikahwini wanita itu (untukdijadikan isteri) kerana empat perkara iaitu harta kekayaannya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka utamakanlah (dalam pemilihanmu itu) wanita yang kuat beragama,nescaya sejahtera hidupmu”  (Riwayat Bukhari dan Muslim)


paham2 sendiri je la ye~

kecantikan tu subjektif.sama ada dari segi luaran ataupun dalaman.tapi kedua2 nye harus la diberi penekanan sebab xde manusia yang suke tengok bende yang xcantik..at that's a FACT~


No comments:

Post a Comment

Popular Posts